Vejledningen i dag er brugt på at snakke om eksamen. Vi har talt om hvad der kommer til at ske og hvordan dagen bliver.
Vi er efter vejledning i dag mere rolige og afklarede omkring eksamen.
D. 1/4-16 Refleksioner efter vejledning:
Vi snakkede om vores rapport og kom frem til nogle ændringer der skulle laves.
Laves om i rapport:
- Indledning - fokus: hvordan oplever man sin krop efter anlæggelse af en stomi. - hvordan mænd og kvinder ser forskellig på deres krop efter anlæggelse af en stomi.
- SLET BOB PRICE.
- SLET P4.
- Skriv hvorfor det ene svar ikke var brugbart.
- Skriv hvor respondenter var indlagt, på én stue, afdeling.
- Ændre hypotesen til "noget med mænd og kvinder op med hinanden"
D. 1/4-16 - Reflektioner før vejledning
Fejl og mangler i opgaven omkring spørgeskemaundersøgelsen
D. 10/3-16 Refleksioner før vejledning
Fejl og mangler på bloggen?
Hvordan laves opsummeringen bedst?
Reflektioner efter vejledning
Det er drøftet at vi mangler disse ting på bloggen:
- Teori indenfor jura
- Kernefaglighed - tværfagligt forløb
- Opsummering af tema 1 - kobling til case
- Opdatering af case
- Tværfaglighed i casen
- Pårørendes betydning for patientens sociale liv
- Evt. tiltag i Horsens Sundhed
D. 24/2-16 Reflektioner før vejledning
Reflektioner hver
uge efter vejledning??
Beskrivelser
af metoder som foregår i undervisningen?
Reflektioner over de tre tematikker i forhold til selvvalgt
sygeplejefaglig problemstilling. Her skal indgå en beskrivelse af og
refleksion over samarbejde med kontaktpersoner fra klinisk praksis og/eller
borgere/patienter samt forslag til udvikling og implementering af It-baseret
teknologisk løsninger i klinisk praksis ??
Refleksioner over gruppens samarbejds – og arbejdsproces kan foregå
ved eksemplevis tekst, foto, video. Følgende spørgsmål skal indgå i gruppens
refleksioner:
Hvad har jeg/vi lavet siden sidst?
Hvordan går det i forhold til planen?
Er der nogen, der er stødt ind i problemer?
Er der nogen, der er stødt ind i noget nyt?
Er der nogen, der er gået i stå? - Rapport fra alle i gruppen.
Plan for næste dag og disposition for næste møde
Der skal ligeledes indgå dokumentation for den teoretiske
fremstilling, som foregår i løbet af de tre tematikker.
- Hvor tit skal der reflekteres?
Opdatering
af udseende af bloggen:
Dagbog bruges i stedet som teorifremstilling og kobling til vores patient
Dagbog bruges i stedet som teorifremstilling og kobling til vores patient
- Tema 1,2 og 3 bliver brugt til at der til slut på et tema evalueres på hvad der er opnået og lære på temaet
- Fane med teori?
Reflektioner efter vejledning:
Det er til vejledning aftalt at vi ændrer bloggens udseende, således at tema 1,2 og 3 bliver brugt som en opsummering til hvert af temaerne. Derudover laves en fane med "teorifremstilling", hvor alt teori vil blive indsat. Dagbogen bliver nu brugt til at uploade de "opgaver" vi bliver stillet i undervisningen.
Herudover er det aftalt at vi før og efter hver vejledning skriver vores refleksioner og spørgsmål ind på bloggen under "Vejledning - refleksioner - før og efter".
Det er aftalt at vi under metoder vil uploade de metoder vi har anvendt indtil videre, altså MTV og spørgeskema.
Vi har bestemt os for, at vi personligt tager ud på P4 og afleverer vores spørgeskemaer og ikke udleverer dem til klassen, som først antaget.
D. 8/2-16 - første møde
I dag har vi fundet sammen som gruppe 3 og blevet tildelt Annette Worm som vejleder.
Vi har udarbejdet en samarbejds- og forventningsaftale, som er lagt ind på siden "samarbejds- og forventningsaftaler".
Ligeledes er vi kommet frem til at vores problemsstilling skal være "Stomi, som følge af coloncancer"
Ingen kommentarer:
Send en kommentar